Minulescu

joi, 26 august 2010

pentru ca imi place minulescu foarte mult, pentru ca mai cunosc cel putin o persoana extrem de sensibila la poeziile lui m-am gandit sa pun aici o poezie de-a lui.

ti-o dedic tie... ca sa vad daca mai treci pe aici. :)

Ion Minulescu - Acuarelă


În oraşu-n care plouă de trei ori pe săptămână
Orăşenii, pe trotuare,
Merg ţinându-se de mână,
Şi-n oraşu-n care plouă de trei ori pe săptămână,
De sub vechile umbrele, ce suspină
Şi se-ndoaie,
Umede de-atâta ploaie,
Orăşenii pe trotuare
Par păpuşi automate, date jos din galantare.


În oraşu-n care plouă de trei ori pe săptămână
Nu răsună pe trotuare
Decât paşii celor care merg ţinându-se de mână,
Numărând
În gând
Cadenţa picăturilor de ploaie,
Ce coboară din umbrele,
Din burlane
Şi din cer
Cu puterea unui ser
Dătător de viaţă lentă,
Monotonă,
Inutilă
Şi absentă…


În oraşu-n care plouă de trei ori pe săptămână
Un bătrân şi o bătrână -
Două jucării stricate -
Merg ţinându-se de mână…


6 comentarii:

Carmen spunea...

"Un bătrân şi o bătrână -
Două jucării stricate -
Merg ţinându-se de mână…"

pot spune ca iubesc versurile astea.. sper sa am si eu langa mine un batranel care sa ma tina de mana cand o sa ajung o jucarie stricata. :)

Daniel FaT spunea...

vai vai! faci comentarii singurica la propriile postari? esti haioasa! sunt sigur ca apare batranelu ala, pana sa te strici...

Carmen spunea...

:))) pai daca nu comenteaza nimeni...
fac si eu trafic. :)))

Carmen spunea...

da' as prefera sa apara mai repede.
cat inca nu e nici el tocmai batranel si cat mai sunt si eu in stare de functionare. :)

Anonim spunea...

Multumesc pentru dedicatie, mi-am adus aminte de momentul in care am varsat o lacrima dupa o poezie scrisa de el... parca a trecut o vesnicie de atunci ... eram atat de copil... cautam o fata deosebita si n-am vazut ca era atat de aproape de mine in fiecare zi, am trecut pe langa ea, iar cand am inceput s-o descopar era deja prea tarziu...

Carmen spunea...

da, eram copii. si tu si eu. :)